![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | |||||
![]() | ![]() | ||||
![]() | ![]() | ![]() | |||
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
|
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | ||
![]() | ||
![]() | Organizacja Święta obowiązkiem mieszkańców | ![]() |
![]() | ||
![]() |
Święto rozpoczyna się już dnia 30 X, kiedy rozpoczyna się budowę ołtarzy i konstrukcji z palmy i kwiatów jak mówią "naszej bramy do nieba". W niektórych domach buduje się drugi mały ołtarzyk dla dzieci. W ten sposób wdraża się nowe pokolenie w zwyczaje przodków. W tym czasie kobiety są zajęte w kuchni, ucierając chili na metate, mieląc kakao. Ci którzy nadal nie kupili wszystkiego potrzebnego na święta, wybierają się na targ. W tym okresie targ Tehuetlan i Huejutli działa codziennie. Przecież jak mówią, nawet najbiedniejsi się zapożyczą, żeby dobrze przywitać dusze zmarłych. To nie jest przywilej, tylko obowiązek. "jeżeli tego nie zrobisz, będziesz śnić, że są głodne. Człowiek czuje się nieprzyjemnie". Wszyscy znają historię o człowieku, który nie chciał robić xantolo i został zabrany przez dusze zmarłych. "Dlatego się ich boimy" - mówią kobiety. Nad ołtarzem wieszają sezonowe owoce: pomarańcze, mandarynki, banany i figurki z chleba: postacie ludzkie, zwierzęta, gwiazdy. Panie wypiekające chleb nie mogą nadążyć z realizacją zamówień.
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | |
![]() | ![]() | ||||
![]() | |||||
![]() | |||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |