- Przed przystąpieniem do pisania oferty, staraj się ją gruntownie przemyśleć.
- Staraj się być godnym zaufania, powołując się na fakty i analizy.
- Pisz w sposób przyjazny, grzeczny, serdeczny.
- Czy dobrze zastanowiłeś się kim jest adresat Twojej oferty.
- W liście pisz o adresacie i jego potrzebach. To co interesuje najbardziej Twojego adresata to ON SAM.
- Wskaż klientowi co powinien robić i jak powinien to robić.
- Możesz przewidzieć karę dla tych co nie działają natychmiast.
- Wysyłaj listy do różnych osób z danej firmy.
- Dbaj o właściwe zaprezentowanie zalet produktu. Przedstaw zaletę szczególną, wyróżniającą Twój produkt od konkurencyjnych.
- Rozpocznij list od zakomunikowania zalet produktów.
- Wyraźnie oddziel zalety produktu od jego charakterystyki.
- Pamiętaj sprzedajesz ofertę nie produkt.
- Pamiętaj, że żaden tekst nie jest zbyt długi jeśli interesuje czytającego. Natomiast jedno zdanie może być długie jeśli nie jest interesujące.
- Najważniejsze zdania to PIERWSZE i OSTATNIE. W pierwszym zdaniu zaskocz klienta główną zaletą Twojego produktu.
- Używaj prostego języka, zdań do dziesięciu słów. W paragrafie przedstawiaj tylko jedną ideę. Zdania powinny być adekwatne do poziomu czytającego.
- Dbaj by zdania, paragrafy nawiązywały do siebie.
- Używaj wyrażeń łączących: i, ponad to, zwarzywszy, ...
- Używaj słów magicznych: gwarancja, nowość, gratis, teraz, korzyść, łatwy, próba, dzisiaj, ...
- Używaj słów i wyrażeń pozytywnych.
- List ma formę osobistą gdy ma datę, paragrafy, podziękowania, podpis.
- Tekst oferty powinien przypominać "dialog", nie monolog.
- Sprawdź harmonię pomiędzy różnymi elementami Twojej oferty.
- Przedkładaj konkret nad abstrakcję. Ale odwołuj się bardziej do idei, ilustrując je faktami, przykładami, niż rozsądku klienta. Staraj się odwoływać do obrazów już istniejących w umyśle klienta.
- Podawaj zalety produktów w kolejności interesującej klienta nie Ciebie.
- Używaj słów, wyrażeń mających znaczenie dla klienta, poruszających jego emocje.
Nie zapomnij: sprzedajesz ofertę nie produkt.